Koncert dofinansowany ze środków Powiatu Kamieńskiego
Wykonawcy:
Jarosław Tarnawski – organy
Z powodów niezależnych od organizatora, Krakowski Kwintet Harfowy (Amelia Lewandowska-Wojtuch – flet, Adrian Nowak – harfa, Maria Garstecka – skrzypce, Jan Czyżewski – altówka, Paweł Czarakcziew – wiolonczela) nie mógł wystąpić. W jego zastępstwie wystąpili artyści:
Trio instrumentalne:
- Filippo Del Noce – flet
- Bogusław Jakubowski – klarnet
- Tomasz Szczęsny – wiolonczela
W programie:
- Kyrie Gott Vater in Ewigkeit BWV 669
- Christe aller Welt Trost BWV 670
- Kyrie Gott Heiliger Geist BWV 671
Joseph Haydn (1732-1809)
opr. K. Burgmeister
Trio Es-dur Hob. IV: Es 1
- Allegro
- Arioso
- Presto
Trio Es-dur Hob. IV: Es 2
- Andante
- Vivace
- Menuetto
Joseph Haydn
opr. K. Burgmeister
Trio Es-dur Hob. IV: B 1
- Allegro
- Adagio
- Minuetto
- Presto
Noty biograficzne:
Jarosław Tarnawski studiował w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, w klasie organów prof. E. Karolak. W l. 2005–2008 studiował w klasie organów prof. J.Gembalskiego w Akademii Muzycznej im. K.Szymanowskiego w Katowicach. W 2012 ukończył studia w Musikhochschule w Lubece, w klasie prof. A.Gasta. Brał udział w licznych kursach mistrzowskich. Jest laureatem konkursów organowych, m. in. Międzynarodowego Konkursu Organowego im. K. Bosslera w Heidelbergu i Międzynarodowego Konkursu Organowego „E.F. Walcker Preis” w Schrambergu. Był dwukrotnie stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jak również Poschl-Stiftung. Został nagrodzony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP odznaką honorową „Zasłużony dla kultury polskiej”.
Dr hab. Bogusław Jakubowski to muzyk klarnecista, solista i kameralista, profesor Akademii Sztuki w Szczecinie i pedagog ZSM w Szczecinie. Absolwent klasy klarnetu prof. Zdzisława Nowaka w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Od 1991 roku jest pierwszym klarnecistą Filharmonii Szczecińskiej. Występuje często także jako solista i kameralista. W 1999 roku wraz z B. Szczerkowskim i T. Joczem zdobył Grand Prix Konkursu Młodych Kameralistów w Kłodzku. Jako solista występował m.in. w Szczecinie, Berlinie, Hamburgu, Moskwie, Gdańsku, Sopocie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Greifswaldzie, Kamieniu Pomorskim, Kołobrzegu, Dusznikach-Zdroju. Brał udział w wielu prawykonaniach utworów kompozytorów polskich: Janusza Stalmierskiego, Marka Jasińskiego, Zbigniewa Kozuba, Artura Cieślaka, Piotra Pawlika, Szymona Godziemby-Trytka, Piotra Klimka i Waldemara Sutryka. W roku 2007 nagrał płytę „Zapomniane i nowe utwory na klarnet kompozytorów szczecińskich XIX, XX i XXI wieku”. Rok później napisał książkę o tym samym tytule, która stała się jednocześnie tematem jego przewodu habilitacyjnego. Kolejne płyty to: „Niezapominajki” spektakl poetycko-muzyczny do wierszy Anny Frajlich z muzyką Waldemara Sutryka (klarnet solo) 2012, „Robert Muczynski in memoriam” 2016 oraz monograficzna płyta szczecińskiego kompozytora Artura Cieślaka z Monologiem na klarnet solo i Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian 2019. Jest członkiem kwintetu dętego Filharmonii Szczecińskiej FeelHarmony Quintet z którym nagrał płytę w 2014 roku.
W 2020 roku została wydana jego książka „Klarnet wczoraj i dziś” (AM Poznań 2020), która jest efektem międzynarodowej konferencji naukowej odbywającej się w Akademii Sztuki w Szczecinie w listopadzie 2017 roku.
Ważnym nurtem działalności jest praca pedagogiczna. Uczniowie i studenci biorą aktywny udział w wielu koncertach, konkursach i festiwalach. Jest on również jednym z pomysłodawców oraz współorganizatorem szczecińskich imprez dla młodzieży: Zachodniopomorski Festiwal Klarnetowy i Marcowy Konkurs Klarnetowy. Prowadzi także zajęcia w ramach Letniej Akademii Instrumentów Dętych w Myśliborzu. Za swoje osiągnięcia w roku 2004 otrzymał z rąk Prezydenta RP Srebrny Krzyż Zasługi, natomiast w roku 2019 został odznaczony medalem Gloria Artis. (źródło: Akademia Sztuki w Szczecinie)
Tomasz Szczęsny, doktor habilitowany. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z klasy profesora Stanisława Firleja. Stypendysta Miasta Szczecin i Towarzystwa Przyjaciół Szczecina. Debiutował z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Szczecińskiej (1998), wykonując Koncert wiolonczelowy Eduarda Lalo pod batutą Tomasz Bugaja. Koncertował z następującymi dyrygentami: Markiem Pijarowskim, Czesławem Grabowskim, Jackiem Kraszewskim, Warcisławem Kuncem, Bohdanem Boguszewskim, Eugeniuszem Kusem, , Ivanem Repušićem i Zygmuntem Rychertem. Jako solista i kameralista współpracował z takimi artystami jak Roman Jabłoński, Kevin Kenner, Bartłomiej Nizioł, Patrycja Piekutowska, Anna Maria Staśkiewicz i Agata Szymczewska. W roku 2010 wystąpił w trio z Patrycją Piekutowską – skrzypaczką i Sławomirem Wilkiem – pianistą, w słynnej nowojorskiej sali Carnegie Hall. W roku 2011 zrealizował partię wiolonczeli na płycie Katarzyny Nosowskiej 8. Regularnie nagrywa muzykę do przedstawień teatralnych i projektów filmowych. Od 2006 roku jest koncertmistrzem grupy wiolonczel w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Od roku 2007 prowadzi klasę wiolonczeli w szczecińskiej Akademii Sztuki (przed 2010 r. filia poznańskiej Akademii Muzycznej). Od 2013 roku wraz z Eugenem Prochaćem (Słowacja) , Adamem Javorkai’em (Węgry), Petrem Nouzovskim (Czechy) jest członkiem międzynarodowego projektu Visegrad cello quartet. W 2014 roku został zaproszony przez berlińską orkiestrę Deutsche Kammer Orchester do poprowadzenia jako koncertmistrz grupy wiolonczel dwóch koncertów w Korei Południowej (Seul, Busan). W tym samym roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych, a w 2018 doktora habilitowanego. Koncertował w Niemczech, Czechach, Portugalii, Hiszpanii, Chorwacji, Danii, Korei Południowej, USA, we Włoszech, Francji, na Słowacji i na Węgrzech. Jest autorem transkrypcji pieśni Karola Szymanowskiego, które wraz z pozostałymi opracowaniami muzyki Szymanowskiego na wiolonczele i fortepian (Sławomir Wilk) zostały wydane na płycie CD Karol Szymanowski. Works for cello and piano. Gra na wiolonczelach Wojciecha Topy (Zakopane 2008) oraz na współczesnym rumuńskim instrumencie niewiadomego pochodzenia. (źródło: Akademia Sztuki w Szczecinie)