Wykonawcy:

Józef Serafin – organy

Krakowski Kwintet Harfowy:

  • Amelia Lewandowska-Wojtuch - flet
  • Adrian Nowak - harfa
  • Maria Garstecka - skrzypce
  • Jan Czyżewski - altówka
  • Paweł Czarakcziew - wiolonczela

 

W programie:

Jan Sebastian Bach (1685-1750)
"Wir glauben all an einem Gott" (trzy opracowania)
wyk. Józef Serafin – organy
Ryszard Wagner (1813-1883)
Wstęp do dramatu muzycznego "Trystan i Izolda" (trans. A.W.Gottschalg)
wyk. Józef Serafin – organy
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata i fuga "dorycka"
wyk. Józef Serafin – organy
Jean-Yves Daniel-Lesur (1908-2002)
Suite Medievale:
  1. Monodie (1:32)
  2. L’Ange au sourire (5:46)
  3. Symphonie (0:53)
  4. Complainte (3:20)
  5. Danse (1:49)
wyk. Krakowski Kwintet Harfowy
Aleksander Tansman (1897-1986)
Sonatina da camera:
  1. Introduction et Allegro (6:09)
  2. Notturno (3:54)
  3. Finale (Scherzo) (1:42)
wyk. Krakowski Kwintet Harfowy

 

Noty biograficzne:

Józef Serafin - ukończył z odznaczeniem studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie w klasie prof. B. Rutkowskiego i prof. J. Jargonia (1968) oraz w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie prof. A. Heillera. Jest laureatem pierwszych nagród m.in. na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Warszawie (1967) i międzynarodowym konkursie organowym w Norymberdze (1972). Koncertował w niemal wszystkich krajach Europy, a także w USA, Kanadzie, Japonii i Kazachstanie. Pełni funkcję kierownika międzynarodowych festiwali muzyki organowej i kameralnej w Kamieniu Pomorskim i Leżajsku, oraz międzynarodowego festiwalu młodych organistów Juniores Priores w Sejnach. Był jurorem wielu międzynarodowych konkursów organowych (m.in. Praga, Norymberga, Paryż-Chartres, Moguncja, Gdańsk). Profesor klas organów Akademii Muzycznej F. Chopina w Warszawie (od 2018 profesor honorowy tej uczelni) oraz Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2016 otrzymał od papieża Franciszka medal Pro Ecclesia et Pontifice.

Krakowski Kwintet Harfowy to zespół złożony z absolwentów najlepszych europejskich uczelni muzycznych - flecistki Amelii Lewandowskiej-Wojtuch, harfisty Adriana Nowaka, skrzypaczki Marii Garsteckiej, altowiolisty Jana Czyżewskiego i wiolonczelisty Pawła Czarakcziewa. Za sprawą wspólnej inicjatywy członkowie kwintetu dzielą się pasją koncertując na scenach w Polsce i za granicą, osiągając również sukcesy na konkursach międzynarodowych (II nagroda na VII Iberian Contest of Chamber Music with Harp w Madrycie w 2019 r.). 
Krakowski Kwintet Harfowy, jako jedyny w Polsce profesjonalny zespół kameralny o tym nietypowym składzie, promuje muzykę kameralną stworzoną dla legendarnego Quintette Instrumental de Paris. Formację charakteryzuje miękkość interpretacji francuskiej (cyt. Isabelle Perrin) oraz pełnia i różnorodność brzmienia dorównująca orkiestrze symfonicznej (cyt. Margit Anna Suss).
Zasadniczą część repertuaru grupy stanowią utwory z końca XIX i pierwszej połowy XX wieku, w szczególności wywodzące się z francuskiego impresjonizmu. Oprócz kompozycji autorstwa m.in. Roussela, Crasa czy Tourniera, w programie pojawiają się dzieła polskich kompozytorów takich jak Aleksander Tansman. Artyści, nie ograniczając się do wykonawstwa muzyki impresjonistycznej, stale poszerzają repertuar o nowe pozycje, tworząc autorskie aranżacje utworów kameralnych i orkiestrowych, oraz angażując się w projekty wykraczające poza ramy szeroko pojętej muzyki klasycznej. Zimą 2019 roku ukazała się debiutancka płyta zespołu "Świątecznie", zawierająca nietuzinkowe aranżacje kolęd i pastorałek.

Amelia Lewandowska-Wojtuch - flecistka, kameralistka, muzyk orkiestrowy. Laureatka ponad czterdziestu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Fascynuje ją gra na mniej znanych odmianach fletu – flecie piccolo i flecie altowym. Propaguje sztukę gry na tych instrumentach wplatając mało znaną literaturę na te instrumenty w programy koncertów.
Studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie ukończyła z wyróżnieniem w klasie prof. dr hab. Zbigniewa Kamionki, oraz prof. Wally Hase (Universität für Musik und darstellende Kunst Wien). Swoje umiejętności doskonaliła podczas lekcji mistrzowskich ze światowej sławy wirtuozami: Peterem-Lukasem Grafem, Andreą Lieberknecht, Anną Garzuly, Dejanem Gavricem, Robertem Dick, Łukaszem Długoszem, Urszulą Janik. Współtworzy Krakowski Kwintet Harfowy, oraz duet z mężem - gitarzystą Wojciechem Wojtuchem. Współpracuje z wieloma orkiestrami, m.in. Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Opery Krakowskiej, Królewską Orkiestrą Symfoniczną przy Zamku w Wilanowie, Małopolską Orkiestrą Kameralną. Od 2021 roku jest pierwszą flecistką Państwowego Zespołu Pieśni i Tańca "Mazowsze".
Adrian Nowak - harfista, solista i muzyk kameralny. Uczestnik licznych kursów mistrzowskich. W czasie swojej edukacji współpracował między innymi z Isabelle Moretti (Francja), Ritą Costanzi (USA/Kanada), Arianną Savall (Hiszpania), Tominą Parvanova (USA), Kateriną Kitsou (Greece), Elżbietą Szmyt (Polska/USA), Joanną Kozielska (Polska/Francja), Agnieszką Gralak (Polska/Niemcy). W roku 2019 uzyskał dyplom z wyróżnieniem i tytuł magistra w klasie harfy, pod kierunkiem prof. Florence Sitruk i dr Ireny Czubek-Davidson w Akademii Muzycznej w Krakowie. Aktualnie jest doktorantem Szkoły Doktorskiej na tej samej uczelni. Swój warsztat doskonali również w ramach edukacji zagranicznej w klasie prof. Margit Süs-Schellenberger w Universität für Musik und Darstellende Kunst w Graz (Austria) oraz prof. Marii Graf w Hochschule für Musik "Hanns Eisler" w Berlinie (Niemcy). Laureat prestiżowych konkursów muzyki solowej i kameralnej. Koncertował m. in. w Siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Operze Lwowskiej oraz Lwowskiej Sali Organowej. W 2019 roku wystąpił podczas 14 edycji Festiwalu Muzycznego Santa Caterina w Jaragua do Sul (Brazylia). Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą. Współpracuje również z polskimi i zagranicznymi kompozytorami dokonując prawykonań utworów solowych, kameralnych i orkiestrowych.
Maria Garstecka - skrzypaczka - kameralistka, regularnie koncertująca w kraju i za granicą. Muzyk orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie im. K. Pendereckiego, klas dr hab. Marii Sławek oraz prof. Wiesława Kwaśnego. Uczelnię ukończyła z wyróżnieniem w 2020 roku, otrzymując tytuł magistra sztuki. Laureatka III nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego "Będę wirtuozem" (Kraków). Uczestniczka programów: Polsko-Niemiecka Akademia Orkiestrowa “b@ch für uns", Akademia Orkiestrowa NFM oraz Akademia NOSPR. Po raz pierwszy w roli solistki z towarzyszeniem orkiestry wystąpiła w wieku dwunastu lat podczas koncertu w sali Filharmonii Krakowskiej. Brała udział w festiwalach takich jak: Chopin i Jego Europa w Warszawie, Cracovia Sacra w Krakowie, czy Międzynarodowy Festiwal im. Ady Sari w Nowym Sączu. Jako skrzypaczka Orkiestry Akademii Beethovenowskiej koncertowała w Chinach, Gruzji, Turcji, Niemczech oraz Emiratach Arabskich. W składzie kameralnym występowała wielokrotnie w wielu miastach Szwajcarii, Francji, Niemiec i Austrii. Zdobywając doświadczenie orkiestrowe, koncertowała pod batutą Antoniego Wita, Philippe’a Herreweghe, Marka Pijarowskiego, Jerzego Maksymiuka, Jacka Kaspszyka, Krzysztofa Pendereckiego, Ludwiga Wicki i wielu innych. Swój warsztat solowy doskonaliła pod okiem wielu pedagogów (m.in. Wiesław Kwaśny, Marcin Baranowski, Janusz Wawrowski, Klaidi Sahatci, Maria Sławek, Bartosz Woroch, Marcin Markowicz) podczas kursów mistrzowskich w kraju i za granicą.
Jan Czyżewski - altowiolista, absolwent Hanns Eisler Hochschule für Musik w Berlinie w klasie prof. Simone von Rahden oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Piotra Reicherta. Dotychczas doskonalił swój warsztat solistyczny i kameralny w klasach m.in. Michała Bryły, Katarzyny Budnik, Wojciecha Koprowskiego, Izabelli Szałaj-Zimak czy Birgitty Wollenweber. Ponadto, uczestnicząc wielokrotnie w muzycznych kursach i warsztatach, miał okazję współpracować z wieloma wybitnymi instrumentalistami takimi jak Vladimir Bukac czy Arto Noras. Jako solista i kameralista został laureatem wielu konkursów krajowych, m.in. we Wrocławiu (2013), Szczecinie (2014), Bydgoszczy (2017), Gdańsku (2017) i Krakowie (2018), a także półfinalistą konkursów międzynarodowych, w tym 53. Konkursu Beethovenowskiego w Hradec (2015) oraz XI Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka (2017). Jako członek Muscada String Quartet występował w wielu prestiżowych salach koncertowych, między innymi w siedzibach NOSPR czy Sinfonii Varsovii, a także w roli wicelidera sekcji altówek Santander Orchestra pod batutą maestro Jerzego Maksymiuk oraz maestro Jose Maria Florencio w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego oraz w Filharmonii Narodowej. Laureat piątej edycji Stypendium Artystycznego im. Franciszka Wybrańczyka.
Paweł Czarakcziew - wiolonczelista, kameralista. Na scenie zadebiutował w wieku 6 lat występując w Filharmonii Krakowskiej. Cztery lata później, w Ambasadzie Polskiej w Paryżu, zagrał swój pierwszy koncert w roli solisty z towarzyszeniem orkiestry Akademii Muzycznej w Krakowie pod batutą prof. Stanisława Krawczyńskiego. Stypendysta Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, laureat Nagrody Edukacyjnej Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa. Jest doktorantem Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej w Krakowie im. Krzysztofa Pendereckiego. Absolwent klasy wiolonczeli jazzowej mgra Mateusza Pliniewicza. Ukończył z wyróżnieniem studia muzyczne w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Zdzisława Łapińskiego. Swoje umiejętności szlifował również pod opieką prof. Juliusa Bergera w Leopold-Mozart Zentrum w Augsburgu. Grę kameralną doskonalił pod okiem dr hab. Anny Armatys-Borelli, prof. dr hab. Kai Danczowskiej oraz dr Barbary Łypik-Sobaniec. Systematycznie bierze udział w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez prof. Cataline Ilea, prof. Romana Jabłońskiego, Jakoba Kullberga, prof. Larsa Hoef’a, prof. Viviane Spanoghe, prof. Tomasza Strahla. Poza Polską koncertował w Austrii, Chinach, Czechach, Danii, Francji, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech. Brał udział w szeregu festiwali. Eksperymenty z muzyką improwizowaną oraz tą uznawaną za mniej klasyczną dają mu możliwość udziału w wielu projektach jazzowych, muzyczno-tanecznych, muzyczno-teatralnych.

 

Fotorelacja:

There are no images in the gallery.