Piątek, 23 lipca 2021 r.

Wykonawcy:

Roman Perucki – organy

Paweł Jakub Wojtasiewicz – kontratenor
Agnieszka Roguska – klawesyn

Fotorelacja:

W programie:

Johann Sebastian Bach
(1685 – 1750)

Fantazja G-dur BWV 572

Johannes Praetorius
(1595 – 1660)

Preludium chorałowe
Allein zu Dir, Herr Jesu Christ

Jan Pieterszoon Sweelinck
(1562 – 1621)

Ballo del Granduca SwWV 319

wyk. R. Perucki

Johann Sebastian Bach

Aria Von den Stricken z Pasji wg św. Jana BWV 245

Aria Erbarme dich z Pasji wg św. Mateusza BWV 244

wyk. P.J. Wojtasiewicz
A. Roguska

Feliks Mendelssohn-Bartholdy
(1809 – 1847)

II Sonata c-moll op. 65

Henri Mulet
(1878 – 1967)

Z cyklu Szkice bizantyńskie IHM 1:

Tu es petra et portæ inferi non prævalebunt adversus te

wyk. R. Perucki

Georg Friedrich Händel
(1685 – 1759)

Aria Rejoice greatly z oratorium Mesjasz HWV 56

Riccardo Broschi
(1698 – 1758)

Aria Ombra fedele z II aktu opery Idaspe

wyk. P.J. Wojtasiewicz
A. Roguska

Johann Sebastian Bach
(1685 – 1750)

Fantazja G-dur BWV 572

Johannes Praetorius
(1595 – 1660)

Preludium chorałowe
Allein zu Dir, Herr Jesu Christ

Jan Pieterszoon Sweelinck
(1562 – 1621)

Ballo del Granduca SwWV 319

wyk. R. Perucki

Johann Sebastian Bach

Aria Von den Stricken z Pasji wg św. Jana BWV 245

Aria Erbarme dich z Pasji wg św. Mateusza BWV 244

wyk. P.J. Wojtasiewicz
A. Roguska

Feliks Mendelssohn-Bartholdy
(1809 – 1847)

II Sonata c-moll op. 65

Henri Mulet
(1878 – 1967)

Z cyklu Szkice bizantyńskie IHM 1:

Tu es petra et portæ inferi non prævalebunt adversus te

wyk. R. Perucki

Georg Friedrich Händel
(1685 – 1759)

Aria Rejoice greatly z oratorium Mesjasz HWV 56

Riccardo Broschi
(1698 – 1758)

Aria Ombra fedele z II aktu opery Idaspe

wyk. P.J. Wojtasiewicz
A. Roguska

Noty biograficzne:

Roman Perucki ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. St. Moniuszki w klasie organów prof. L. Batora. Obecnie jest profesorem macierzystej uczelni (w l. 1996–1999 był prorektorem ds. artystycznych), piastuje też funkcję dyrektora naczelnego Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku. Jako prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Sacra organizuje Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej oraz Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J.P. Sweelincka w Gdańsku. Zagrał ponad 2000 recitali organowych na całym świecie. Jest I. organistą Archikatedry Oliwskiej. W swoim dorobku posiada platynową płytę (1998) oraz dwie złote płyty. Otrzymał liczne odznaczenia i nagrody, m.in. najwyższe odznaczenia papieskie: „Pro Ecclesia et Pontifice” (przyznane przez Jana Pawła II) oraz Order św. Sylwestra (nadany przez Benedykta XVI). W 2005 uzyskał złotą odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

Paweł Jakub Wojtasiewicz jest kontratenorem sopranowym. Był członkiem chóru Poznańskie Słowiki prof. S. Stuligrosza. W 2005 ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie, następnie podjął edukację podyplomową w Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie. Występował z recitalami w kraju i za granicą (Austria, Belgia, Czechy, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Słowacja, Wielka Brytania, Włochy). Uczestniczył w kursach mistrzowskich interpretacji muzyki wokalnej pod kierunkiem m.in. G. Bumbry, M. Chance’a, P. Esswooda, B. Fassbaender, Ch. Ludwig, S. Toczyskiej. Jako kontratenor specjalizuje się w repertuarze włoskiego baroku. Poza repertuarem barokowym i wczesnoklasycznym sięga także po kompozycje romantyczne i współczesne, głównie pieśni włoskie, niemieckie, francuskie, angielskie i polskie. Od 2018 regularnie występuje na Pomorzu Zachodnim.

Agnieszka Roguska ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne w Szczecinie (klasa fortepianu). Swe umiejętności doskonaliła w ramach L’Université d’été à Vivoin (Francja) oraz w Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie, odbywała zajęcia m.in. z L. Stawarz i M. Pilchem. Jest organistką ewangelicko-augsburskiej parafii Św. Trójcy w Szczecinie i klawesynistką, współpracuje z zespołami wykonującymi muzykę i taniec dawny: Amadeus Trio, Chorea Antiqua, Corona Florum i Pomerania Ensemble (z ostatnim nagrała płytę z muzyką szczecińskich kompozytorów). Obszar jej działań stanowi też literaturoznawstwo (skończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, jest doktorem nauk humanistycznych), bada pogranicza muzyki i literatury, współpracując z „Notesem Muzycznym”, periodykiem Akademii Muzycznej w Łodzi.

Biuro Organizacyjne Festiwalu:

Muzeum Historii Ziemi Kamieńskiej
ul. Adama Mickiewicza 34, 72-400 Kamień Pomorski
tel. 91 38 22 373
e-mail: festiwalkamien@wp.pl

Osoby chcące wesprzeć finansowo Festiwal, mogą wpłacać środki na konto:

Towarzystwo Miłośników Ziemi Kamieńskiej
Bank Spółdzielczy w Wolinie
48 9393 0000 0017 0064 2000 0010

Profil MFMOiK:

Profil TMZK:

Profil MFMOiK w Kamieniu Pomorskim:

Profil Towarzystwa Miłośników Ziemi Kamieńskiej:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu “Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

© 2021 Towarzystwo Miłośników Ziemi Kamieńskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone | Wykonanie: Daniel Michalak